درباره نویسنده

علی لطفی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ، نویسنده

مطالب مشابه

10 نظر

  1. اشکان

    متاسفانه اداره پست خودش رو در هر موضوع مالی داره دخالت میده و این به نفع این صنعت نوپا نیست..واقعا برای سیاست های غلط این مملکت متاسفم

    پاسخ
  2. مریم

    سلام وعرض ادب خدمت شمااقای لطفی
    میشه لطف کنید یک سایت معتبرمعرفی کنیدماکارکنیم کسب درامد حلال
    باتشکر

    پاسخ
    1. علی لطفی

      سلام
      این مطلب برای شروع مناسب می باشد.
      با این حال اگر نیاز به اطلاعات بیشتری هست من و سایر کاربران خوب نت استارت در خدمت شما هستیم.
      موفق باشید

      پاسخ
  3. رحیمی

    تجارت الکترونیک الزاما متشکل از دو واژه «تجارت» و «الکترونیک» است، که شرکت پست متولی مستقیم هیچ‌کدام از آنها نیست.
    این قسمتی از متن مقاله شما است.
    لیکن باید توجه داشت در حال حاضر بیشترین میزان تجارت الکترونیک در ایران، متعلق به چه شرکت هایی است و چه کارکردهایی دارند.
    از بحث فروش شارژ اینترنتی و پرداخت قبض های اینترنتی و … بگذریم.
    می ماند بحث فروش نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری و همچنین بحث های مربوط به پرداخت های خدماتی سایت ها و در کنار آنها شکل جدیدی از تجارت الکترونیک که نیازمند پست و ارسال کالا هستند. یعنی به صورت فیزیکی باید ارسال کالا انجام شود.
    در حالت اول که اصلا داخل بحث نیست و از آن بگذریم.
    در حالت دوم، که این نیازمند پست نیست. ولی نیازمند چه نهادی است؟ نهادی که در حال حاضر در کشور فعال باشد و کارهای زیادی انجام می دهد که شایستگی به عهده گرفتن بحث نماد اعتماد باشد؟ وزارت ارشاد برای بررسی نرم افزارها و یا سایر خدمات اینترنتی؟
    بعید می دانم چنین نهاد جامعی به صورت دولتی وجود داشته باشد. تنها قسمت های به عنوان فیلترینگ و امنیت فضای مجازی و … هستند.
    یعنی این بازار در حال حاضر بگویم برود زیر نظر وزارت بازرگانی، وزارت تجارت و … امثال اینها. چون فعالیتی در این مورد ندارند، معنی ندارد.
    اما قسمت سوم که شاید حدود سی درصد یا مقداری بیشتر از تجارت الکترونیک حال حاضر را تشکیل می دهد. لذا می تواند حداقل این ارتباط زیاد نماد اعتبار با پست، سبب شود که حداقل از این جهت، اندکی فرایند کارهای این دسته تجارت الکترونیک تسهیل شود.
    البته در کنار ان باید حتما اداره پست و شکل و فرایند کاری آن به روز شود.
    در حال حاضر پست با وجود داشتن قسمت ویژه ای برای تجارت الکترونیک، عملا ناکارامد است و سبب یأس بسیاری در جهت همکاری با این نهاد می شود. و از راه کارهای خاص خود دنبال حل مشکلات هستند.
    لذا علاوه بر اینکه این ارتباط با پست قوی تر بشود، نیاز است شکل کلی فرایند کارهای اداره پست نیز روزآمدتر و چالاک تر بشود.
    اسمش رویش است. پست. پست نباید این قدر کند باشد. باری را که می شود با بارنامه به قیمت خیلی ارزان ترو سریعتر فرستاد، با پست پیشتاز حتی به قیمت بسیار گران و با وقت بیشتری ارسال کرد. و خیلی مشکلات دیگری که پست دارد.
    شاید این قدم برای همکاری نماد اعتماد با پست، قدمی باشد در جهت به فکر افتادن که فرایند کاری پست را به روز تر و چالاک تر بسازند.

    پاسخ
  4. رحیمی

    سلام.
    بهتر شد. یعنی درستش هم این است. البته نه اینکه به صورت مستقیم به خود پست واگذار شود. باید این بیاید یه قسمتی داخل وزارت خانه پست و مخابرات و ارتباطات. یه قسمت درست کنند.
    بعدش برای گرفتن نماد اعتبار چندین آپشن و خدمات بگذارند. که هر کسی مایل بود یکی یا چند تا ازخدمات را انتخاب کند.
    بعدش خودشان خیلی راحت تر به صورت درون سیستمی به قسمت های داخلی وزارت خانه مثل همان مخابرات و اینترنت و یا پست و … ارتباط برقرار می کنند. مدارک لازم رو که معمولا باید ثابت باشد برای هر آپشن همان اول اخذ کردند به قسمت های زیر مجموعه می دهند.
    خیلی راحت می توانند یه خدمات جامع و گسترده ای ایجاد کنند.
    حداکثر اگر لازم باشد بعضا با وزارت ارشاد و یا وزارت اطلاعات و امنیت و … هم ارتباطاتی داشته باشند. و حتی اگه بشود مجوز اخذ درگاه بانکی رو همان جا صادر کنند.
    و در نهایت تحت یک عنوان وقتی نماد اعتبار را دارند می دهند امکان گرفتن خدمات دیگر هم یک جا باشد.
    الکی هزینه های اضافی بابت هر ریزه کاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نگیرند. و در نهایت هم چون قوانین و قواعد مشخصی وجود داره، آدم خیالش جمع است که وقتی نماد اعتبار رو گرفت، همه جا باید قبولش کنند. نه اینکه برای اخذ تاییدیه های دیگه بازم یه دو هفته یا بیشتر دنبالش باشه که یه قرارداد جدید و مبالغ جدید و … بپردازه.
    دیگه پست بخواد قرار داد ببنده مدارک جدید و نمی دونم گواهی امضا و … نخواد.
    بانک بخواد قرارداد ببنده، دوباره تمام مراحل رو طی نکرد.
    و خیلی جاهای دیگه.
    به خصوص اگه قواعد کسب و کارهای صنفی و نماینده های انجمن ها هم همان جا باشند و حتی بشود از همان طریق تاییده صنوف مختلف را دریافت کرد.
    یعنی نه اینکه فقط نماد اعتبار باشه. یه مرکز بزرگ و مستقل و جون دار باشه که بشه با کمک مشاوران و کارمندانش تمام شرایط رو ایجاد کرد.
    حتی شرکت های دیگه پستی غیر از پست اصلی هم آنجا نماینده داشته باشند و بشه از همان طریق قراردادها را ایجاد کرد.
    و یا حتی شرکتهای واسطه دیگری که فعال هستند. آنها هم قسمتی باشد که بشود راحت دسترسی داشت و فهمید کدام ها بیشتر زیر نظر هستند و معتبرتر هستند.
    این جوری هم آمار جامع تری از تمام سایت ها و نوع روند کاریشان دارند.
    هم صاحبان کسب و کار خیلی راحت تر می توانند جزئیات مد نظر رو ایجاد و ارتباط بهتر و مطمئن تری با مشتریان خودشان داشته باشند.

    پاسخ
  5. پورفتاح

    خوب حالا بالاخره نفهمیدم که فروشگاهها باید از پست نماد بگیرند یا باید دوتا نماد از دوجا داشته باشند؟ فروشگاههای محصولات دانلودی چی میشه؟ آنها که با پست کاری ندارند؟

    پاسخ
  6. موثق

    کمافی السابق تنها مرجع صدور نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است
    مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به استناد بند ۱-ح ماده ۳ اساسنامه خود، مصوب. ۸۸/۶/۴ وظیفه ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی در سطح کشور را به عهده دارد. علاوه بر این طبق مصوبه شورای امنیت کشور در تاریخ ۹۱/۴/۱۲ مسئولیت اعطای نماد اعتماد به کسب و کارهای اینترنتی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تفویض شده است. از آن تاریخ تاکنون تنها مرجع صدور نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بوده است. همچنین در راستای اجرای ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و طبق مصوبه جلسه هشتم هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مجوز نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان تنها مجوز مورد نیاز برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شده است.
    این مرکز از سال ۱۳۸۹ تاکنون به بیش از بیست هزار کسب و کار اینترنتی فعال در حوزه‌های مختلف نماد اعتماد اعطا کرده است.
    درخصوص خبر منتشره مبنی بر صدور نماد اعتماد الکترونیکی از سوی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به اطلاع همگان می رساند، تنها موضوع مرتبط در اساسنامه جدید شرکت ملی پست ایران مصوب ۹۵/۳/۳، به کسب و کارهای اینترنتی، بند ۱۱ ماده ۵ از فصل دوم با موضوع وظایف و اختیارات شرکت در این اساسنامه است، که در آن:
    «نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع مرسولات خرید و فروش اینترنتی و همچنین مدیریت وجوه حاصله در سطح داخلی و بین المللی به منظور تحقق شاخصهای سرعت، دقت و امنیت مطابق با استانداردهای تعیین شده»
    به عهده این شرکت گذاشته شده است و کمافی السابق تنها مرجع صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است.

    پاسخ
    1. سعید

      ممنون از اطلاع رسانی اما منبع خبر هم معتبره پس چرا جزئیات بیشتر اعلام نشده؟
      آخه این چه خبر اعلام کردنی هست که پست کرده؟

      پاسخ
      1. موثق

        منبع مطلبی که بنده منتشر کردم انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی هستش.

        پاسخ
        1. علی لطفی

          از اطلاع‌رسانی شما سپاسگزارم.

          پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نت استارت © 2013 / بازنشر و اقتباس از محتوای نت‌استارت در هر رسانه و به هر روش ممنوع است، هرگونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد/ نت‌استارت از وردپرس فارسی استفاده می‌کند.