درباره نویسنده

علی لطفی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ، نویسنده

مطالب مشابه

یک نظر

  1. م. عمرانی

    سلام
    به نطر من این قبل کمپین ها البته اگر اسم این بازی را بشه کمپین گذاشت ویژگی مهم دیگری هم دارند. یکی دو سالی میشه که کسب و کارهای اینترنتی شروع کردند به فروش تخفیف جمعه سیاه همون Black Friday که پیش قراول اون هم بامیلیو بود، بعدش دیجیکلا اومد تخفیف ویژه شب یلدا را به اسم یلدای شگفت انگیز راه اندازی کرد که به نسبت جمعه سیاه بامیلو که به نظر من بیشتر شوآف تبلیغاتی بود تا تخفیف ویژه، موفق تر بود.
    این تیپ کمپین ها با درک درست از ماهیت فرهنگ و نیاز ایرانی خیلی متناسب است. اگر مناسبت زمانی جمعه سیاه را با آخر سال و خرید و نزدیکی به تعطیلات کریسمس در نظر بگیریم باید گفت شب یلدا در معدود مناسبت های زمستانی باقیمانده درفرهنگ ایرانی است که ایرانیان برای آن خرید می کرده و می کنند با این تفاوت که قبلا هنداونه و انار و آجیل و نهایتا کادوهای تکراری عروس و دامادی بود اما حالا به لطف این فرهنگ تخفیف کادوهای مناسبتی به جمع هدایای دوستانه و شرکتی راه پیدا کرده است.
    کافیست یه سری به اینتساگرام بزنید تا حجم کادوهی شوآف شده را ببنید
    در هر صورت معتقدم خلاقیت اینترنت و تجارت امروز در ذات خودش غربیه اما نحوه به کارگیری اون میتونه غربی نباشه، نه این که بگم غرب بده منظور اینه که تناسب ندارد. شب یلدا بهترنی متناسب سازی درمقابل تخفیف زمستانه جمعه سیاه است که به خوبی ازطرف کسب و کارهای اینترنتی فارسی در حال تثبت شدن است.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نت استارت © 2013 / بازنشر و اقتباس از محتوای نت‌استارت در هر رسانه و به هر روش ممنوع است، هرگونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.