درباره نویسنده

علی لطفی

کارشناس دیجیتال مارکتینگ، نویسنده

مطالب مشابه

7 نظر

  1. فردابوک

    جالب بود

    پاسخ
  2. م.احمدی

    سلام.تحلیل شما ساده و نو وجامع است . با تشکر و ارزوی موفقیت

    پاسخ
  3. مجتبی

    طولانی اما بسیار عالی بود، ببخشید سوالات را باید به صورت خصوصی مطرح کنیم یا همین جا؟ جسارتا اگر بتونم خصوصی بپرسم بهتر است چون در رابطه با مشکلات فعلی است که در این مقاله به اشاره شده بود. ممنون

    پاسخ
  4. حدیث دهقانی

    جناب لطفی چجور میشه با شما ارتباط گرفت؟ با تشکر

    پاسخ
  5. رسول راستی

    یکی از شرکتهای موفق دنیا که بهره زیادی از تئوری محدودیتها برده شرکت جنرال الکتریک است. کوین کلز مدیر موفق بخش عملیاتی و مشابه سازی مونتاژ این شرکت علاوه بر استقاده از تجربیات گلدرت در بهبود سیستم تحت مدیریت خودش تجربیات خودش را به سایر بخشهای جنرال الکتریک هم منتقل کرد. یکی از ویژگیهای مهم تئوری محدودیتها تلیقی از دانش خود تئوری با تجربه های مدیری که آن را بکار میگیرد یعنی این که اگر یک مدیر سایت این تئوری را به کار بگیرد با تجربیات خودش یه سطحی از طرز فکر در مورد بهبود سیستم خواهد رسید که منحصر به خودش و نهایتا به فعالیت خودش خواهد بود.
    از مهم ترین عللی هست که ما الان در مورد تئوری محدودیت ها فقط اصول و کلیات را در اختیار داریم. مثلا کتابی در مورد تئوری محدودیت ها در مورد کسب و کارهای اینترنتی یا مثلا تولید سخت افزار نداریم. البته در سازمانهای بزرگ و ساختاریافته مثل جنرال الکتریک انتقال دانش درون سازمانی به خوبی انجام می شود همینطور که آمازون، اپل یا ebay هم انجام میگیرد اما این دانش به بیرون منتقل نمی شود و در درون خود سازمان ارتقاء می یابد. این حرکت نت استارت در جهت انتقال نکات کلیدی و ظریف مدیریت از فضاهای با تجربه تر مثل تولید به فضاهای جدیدتر مثل بیزنسهای نوظهور اینترنتی قابل تقدیر هست.

    پاسخ
  6. محسن جمال زاده

    سلام بخش برداشت آزاد خیلی عالی بود، واقعا خسته نباشید. لطفا در مورد سایر کتابها یا مطالب مهم دیگر هم همین کار را انجام دهید. الان ما دقیقا بین چندتا گلوگاه اساسی گیر کردیم. اگه این بخش را بیشتر تکمیل کنید عالی میشه. ممنون

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نت استارت © 2013 / بازنشر و اقتباس از محتوای نت‌استارت در هر رسانه و به هر روش ممنوع است، هرگونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.